20 juni 2007

Toerke met de fiets?

Nu "den badminton" toch al enkele weekjes stil ligt, is er de volgende uitdaging... Zaterdag organiseren de Joybikers hun tweede tourtocht (MTB). De hoofdbrok is een prachtige maar zware rit van 73 km !!! Wie doet mee? Vertrek om 8 uur (dus om 7u50 aan kantine SK). Je bepaalt zelf hoeveel je fiets. (Er is ook een rit van 50 en 35 km.)

Kort verslagje :
Met z'n vieren trotseerden ze de dreigende lucht en stonden stipt om 7u50 klaar om in te schrijven : Joris, Duch, Heylie en Erwin. De meesten vertoonden duidelijk nog sporen van de avond voordien... Enkel Heylie was op tijd in zijn bedje gekropen en dat was te merken... Samen met Duch legde hij vlotjes de eerste 40 kilometers af. Joris slaagde er in om meestal mooi te volgen. Erwin moest het veelal allemaal wat van achteruit bekijken ;-) Na 45 km. moest Joris er vandoor wegens andere verplichtingen. Het was ook het moment waarop bij Heylie het "bobijntje" bijna af was en hij vaak van plaats moest ruilen met Erwin. Gelukkig nam Duch de resterende kilometers de twee "stervende zwanen" op sleeptouw. Erwin maakte nog een ferme tuimeling, maar gelukkig zonder veel erg. Na 73 loodzware kilometers zat de tocht er op. Tijd voor nog een colaatje (echt waar!) en om met de beentjes omhoog in de zetel te gaan liggen.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ga zeker mee, als het vandaag mooi weer is en morgen droog blijft, ga ik mss voor de 73 anders wordt het de 50.

Anoniem zei

@heylie: mietje!

Ik heb woensdag al 30 km van de tocht gedaan en je kon dan al op verschillende plaatsen niet fietsen. Ik moet wel zeggen dat het dinsdag water heeft gegoooooten in Ellezelles!

Anoniem zei

ik ben ook een mietje..... maar ik zal er zijn om 8u

Anoniem zei

Neen om 07u50 om om 08u00 te vertrekken!!!!!

Anoniem zei

IK wil wel, mijne velo niet.

Anoniem zei

Awel twas weer tof....
Jammer van die verplichting anders was ik zeker voor da fris konijn van die eerste kilometers... hij was zeker gep... van nen aas.

Maar ja Heylie... inschatten 73km is geen 45 km zoals 7cm geen 25 cm is.

tot dinsdag

Anoniem zei

Awel het was een schoon toerke, proficiat aan de mannen van de joybikers.
Merci ook aan den duch om ons (lees mij) door de sterfmomenten heen te helpen.

Anoniem zei

Het was inderdaad een mooi tochtje, een dikke proficiat aan de JB'S. Ook aan de twee sterevende zwanen en aan joris die blij was dat hij andere verplichtingen had. Door deze tocht heb ik ook mijn goede daad voor de seizoen 2007-2008 gedaan.
PS: in totaal had ik er 91,8 km

Djéee-Slet zei

dikke neeke

Anoniem zei

@ Missio: gij kunt amper 91,8km met uwen auto rijden!!!!!!

Djéee-Slet zei

@ opper: hoe weet jij dat dat ik het haat om met de auto te rijden?? Heb ik u da al keer gezegd misschien?